پاورپوینت فصل هفتم کتاب آموزش مطالعات اجتماعی (مطالعات اجتماعی ارزشیابی) نوشته ایرج ساعی

دسته بندي : کتاب » علوم اجتماعی
پاورپوینت فصل هفتم کتاب آموزش مطالعات اجتماعی در دوره ابتدایی (مطالعات اجتماعی ارزشیابی) نوشته ایرج ساعی ارسی در قالب pptx و در حجم 19 اسلاید: 

بخشی از متن: 
هر برنامه ی درسی در دو بخش ارزشیابی میشود 
۱. ارزشیابی از برنامه 
۲. ارزشیابی از جریان پیشرفت آموزش 
وقتی محصول برنامه به شکل بسته ی ،آموزشی که یکی از اجزای آن کتاب درسی است در اختیار فراگیران و مجریان برنامه قرار گرفت انتظار میرود معلمان به منظور اطمینان از میزان تحقق اهداف برنامه از شیوه های توصیه شده ی ارزشیابی استفاده کنند. 

در انتخاب شیوه های ارزشیابی اصول چهارگانه ی زیر باید رعایت شود 
۱. با اهداف آموزشی در سه حیطه ی دانستنیها مهارتها و نگرشها و سایر عناصر برنامه متناسب باشد. 
۲. با رویکرد برنامه تناسب داشته باشد. 
3.از سایر شیوه ها کارآیی بیش تری داشته باشد. 
۴. به تناسب ماهیت و سایر عناصر برنامه باید از شیوههای مختلف استفاده شود. 

چیستی ارزشیابی 
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی عبارت است از فرآیندی منظم برای تعیین و تشخیص میزان پیشرفت یادگیرندگان در رسیدن به هدفهای آموزشی اصطلاحات فرآیند منظم و هدفهای آموزش در این تعریف حائز اهمیت هستند منظور از فرآیند منظم این است که ارزشیابی باید بر طبق یک برنامه و روال منظم انجام گیرد و از این رو مشاهدات بی نظم و ترتیب از رفتار دانش آموزان را نمی توان ارزشیابی نامید 
اندازه گیری پایه و اساس ارزشیابی درست را تشکیل میدهد زیرا بدون در دست داشتن نتایج یک اندازه گیری دقیق از رفتار و عمل کرد نمیتوان ارزشیابی درستی انجام داد. 

*توجه* 
برای دریافت فصل های دیگر روی لینک زیر کلیک کنید.
دسته بندی: کتاب » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 3059 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:119 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252