پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب اصول و مفاهیم اساسی برنامه ریزی درسی (تحلیل محتوا)

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب اصول و مفاهیم اساسی برنامه ریزی درسی (تحلیل محتوا) نوشته کورش فتحی واجارگاه در قالب pptx و در حجم 31 اسلاید: 

بخشی از متن: 
تعریف و جایگاه 
تحليل محتوا همانطور که از نام آن پیداست، در صدد روشن کردن محتوای واقعی یک پیام کلامی یا غیر کلامی و نیز تا حدی عوامل تعیین کننده و آثار این پیام است. تحلیل محتوا یک ابزار تحقیق است که بر روی محتوای واقعی و خصوصیات درونی رسانه ها متمرکز میشود آن همچنین برای تعیین تکرار برخی از کلمات یا مفاهیم درون متن یا مجموعه ای از متون به کار می رود. محققان در این روش به تعیین کمیت پرداخته و تکرار و وجود و معنا و مقصود و ارتباط کلمات و مفاهیم را تجزیه و تحلیل می کنند، سپس درباره پیامهای درون متن نویسندگان، شنوندگان و حتی فرهنگ آنها دست به استنباط میزنند. متون میتوانند به عنوان کتابها، تألیفات مصاحبه ها مباحث عناوین روزنامه ها و مقاله ها اسناد تاریخی، سخنرانیها مکالمات، آگهیها تتاثر و مکالمات غیر رسمی تعریف شوند. همچنین متون در یک مطالعه انفرادی ممکن است انواع مختلفی از رویدادها را بیان کنند

ویژگیهای تحلیل محتوا
۱ _عینیت: تحلیل باید از قواعد و روشنی پیروی کند به طوری که محققان مختلف بتوانند آن را درباره محتوا یکسان به کار برند و نتایج یکسانی به دست آورند.
 ۲- نظام مند بودن: کل محتوا باید برحسب هدف تحقیق تحلیل شود. محقق نباید آن دسته عناصر محتوا را که فرضیات او را نقض میکنند کنار بگذارد.
 ۳- کمی بودن: این شرط تحلیل محتوا را از یک مطالعه معمولی متمایز می سازد. در اینجا منظور شمارش عناصر معنادار و مقایسه میزان پیدایش آنها است.
 ۴- عمومیت: به ارتباط نظری یافته ها با هم توجه دارد. اطلاعات توصیفی صرف درباره تحلیل محتوا بدون ارتباط با دیگر ویژگیهای اسناد یا خصوصیات فرستنده و گیرنده پیام ارزش چندانی ندارد

دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3114 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 31

حجم فایل:145 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252